Skip to main content

Podpis
elektroniczny

To ogólne określenie sposobu podpisywania dokumentów w formie cyfrowej. Jednak nie każdy podpis elektroniczny ma taką samą moc prawną. Różnią się one poziomem bezpieczeństwa, sposobem potwierdzania tożsamości oraz skutkami prawnymi. 

PODPISY

Rodzaje podpisów elektronicznych

Group 9

Podpis elektroniczny SES

Podpis elektroniczny

(SIMPLE ELECTRONIC SIGNATURE)

Jest najprostszą formą podpisu elektronicznego, wystarczającą dla zachowania formy dokumentowej podpisanego dokumentu.

Dokumenty, które można podpisać podpisem elektronicznym:

  • pracownik podpisze większość dokumentów HR (button) sprawdź szczegóły —> przekierowanie do działu HR,
  • umowy, nie wymagające formy pisemnej pod rygorem nieważności,
  • umowy pożyczki do 1.000 zł,
  • tłumaczenia zwykłe,
  • umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
  • ugody,
  • umowy najmu do 1 roku.

Cechy podpisu elektronicznego:

  • Szybkość
    jest szybszy i łatwiejszy w uzyskaniu niż podpis kwalifikowany.
  • Prawomocność
    zapewnia formę dokumentową, ale nie zapewnia formy pisemnej pod rygorem nieważności, ani nie jest równoważny podpisowi odręcznemu.
  • Bezpieczeństwo
    nie wymaga potwierdzenia tożsamości podpisujących.
  • Dostępność:
    aktualnie nie jest dostępny na platformie Nest office.
Group 12

Podpis kwalifikowany QES

Podpis kwalifikowany

(Qualified Electronic Signature)

To najbardziej zaawansowana forma podpisu elektronicznego, wymaga bowiem potwierdzenia tożsamości podpisującego. Podpis kwalifikowany jest równoważny podpisowi odręcznemu i posiada takie same skutki prawne, oraz zapewnia formę pisemną dokumentu pod rygorem nieważności. 

Dokumenty, które wymagają podpisu kwalifikowanego:

  • pracodawca podpisze wszystkie dokumenty HR 
  • wszystkie umowy wymagające formy pisemnej pod rygorem nieważności,
  • przeniesienia praw autorskich,
  • umowy rezerwacyjne lokali,
  • umowy najmu (powyżej roku),
  • umowy agencyjne,
  • umowy leasingowe,
  • pełnomocnictwa prokury,
  • tłumaczenia przysięgłe.

Cechy podpisu kwalifikowanego:

  • Autentyczność
    podpis kwalifikowany pozwala na zidentyfikowanie tożsamości podpisującego.
  • Bezpieczeństwo
    współpracujemy tylko z zaufanymi dostawcami certyfikatów kwalifikowanych.
  • Prawomocność
    podpisywanie umów podpisem kwalifikowanym jest formą prawnie wiążącą.
  • Szybkość
    proces weryfikacji trwa kilka minut, jest w pełni zdalny i intuicyjny.
  • Komfort
    możesz podpisywać dokumenty szybko z każdego miejsca na świecie.
Group 13

Kwalifikowana pieczęć elektroniczna

Kwalifikowana pieczęć elektroniczna

(eSeal)

Jest elektronicznym odpowiednikiem tradycyjnej pieczęci firmowej dla podmiotów posiadających osobowość prawną, takich jak m.in. firmy, instytucje, spółki, podmioty publiczne. Od podpisu kwalifikowanego odróżnia ją to, że nie zawiera danych osobowych, a dane firmowe.

Przykładowe dokumenty, które opieczętujesz e-pieczęcią:

  • wszystkie dokumentacje kadrowo-płacowe,
  • zaświadczenia, zawiadomienia i pisma urzędowe,
  • dokumentacje przetargowe,
  • rejestracje i uwierzytelnianie w systemie KseF,
  • dokumentacje prawne i urzędowe.

Pieczęć kwalifikowana zapewnia: 

  • Autentyczność
    możliwość zidentyfikowania podmiotu, który nadał dokument oraz źródło pochodzenia dokumentu.
  • Integralność
    gwarancja niezmienności danych od czasu opieczętowania.
  • Wydajność
    szybkie i wygodne opieczętowanie dokumentacji firmowej. 
  • Bezpieczeństwo
    dostawcą e-pieczęci jest akredytowany Dostawca Usług Zaufania.
  • Prawomocność
    pieczętowanie pism online jest formą prawnie wiążącą i równoważną pod względem skutków prawnych dokumentom, opatrzonym pieczęcią klasyczną.

 

Bezpieczeństwo

Wszystkie oferowane przez nas usługi spełniają
wymogi oraz normy prawne w zakresie
bezpieczeństwa i standardów cyfryzacji.

Działamy zgodnie z Europejskim Rozporządzeniem eIDAS.Dostawcami Usług
Kwalifikowanych QES oraz eSEAL są dostawcy, spełniający najwyższe standardy
bezpieczeństwa EU/EEA.

Lista EU/EEA akredytowanych dostawców zaufanych usług certyfikowanych tutaj:
https://eidas.ec.europa.eu/efda/tl-browser/#/screen/home

Zdjęcie kontakt
KONTAKT

Śmiało, porozmawiajmy!

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą!

    Wysyłając wiadomość wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Nest Office podanych w formularzu kontaktowym w celu skontaktowania się ze mną i odpowiedzi na moją wiadomość zgodnie z Polityką Prywatności.

    Nest Office
    ul. Targowa 11
    44-300 Wodzisław Śl.
    Polska

    hello@nestoffice.pl
    +48 577 811 777

    Pon.- Pt 8.00-16.00

    Regon: 241660920
    NIP: PL 647-232-72-43
    PL 32 1160 2202 0000 0006 3623 108
    BIC: BIGBPLPWXXX